|
|
KEP/IT
Informační technologie
Garanti: Ing. Petr Kropík, Ph.D.
|
|
|
|
Předmět - cíle
KEP/IT
- IS/STAG
Porozumět principům a možnostem objektového programování v jazyce Java, pochopit návaznost na MATLAB, WWW technologie a mobilní aplikace. Seznámit studenty s tím, co je to třída, co objekt a s dalšími pojmy objektového programování. Pochopit principy tvorby aplikací s grafickým uživatelským rozhraním. Obeznámit se s vizuálními programovacími nástroji pro vývoj Java aplikací (Eclipse, NetBeans). Znát principy vytváření programového vybavení a vizuálního programování z oblasti desktopových aplikací. Znát základy tvorby apletů. Obeznámit se s principy tvorby vláken a tvorby aplikací pro mobilní telefony. |
|
|
|
|
Přehled témat přednášek
1. - 2. |
Úvod do předmětu. Java - struktura platformy (JDK, JVM..), základní a pokročilé (ArrayList) datové typy, deklarace, operátory, cykly, terminálový vstup a výstup. (PK) |
3. - 4. |
OOP - třídy, metody, konstruktory, gettery+settery. Nástroje OOP - zapouzdření, inheritance, polymorfismus, genericita. (PK) |
5. |
Klonování a porovnávání objektů. Výjimky - princip, způsob ošetření, tvorba vlastních výjimek. Interface, abstraktní třída - vytváření a způsob použití. Výčtový typ enum. Vnitřní a vnořené třídy. (PK) |
6. |
Styleguide, tvorba dokumentace, dokumentační komentáře. (MJ) |
7. |
Použití externích knihoven a systémů na správu projektu. (MJ) |
8. |
Práce se souborovým systémem a zpracování nejběžnějších typů souborů. (MJ) |
9. |
Úvod do návrhových vzorů. (MJ) |
10. |
Testy - jednotkové a základní integrační. (MJ) |
11. |
Vlákna - princip, vytváření. Základní principy paralelního programování. (PK) |
12. |
Příklady reálných aplikací - postupy, zásady. (MJ) |
13. |
Opakování, kontrola semestrálních prací, udělování zápočtů. (PK+MJ) |
Poslední změna:
28.10.2022
|
|
|
|
|
Podklady k přednáškám
Dokumenty jsou přístupné pouze přihlášeným uživatelům nebo studentům předmětu.
|
|
|