|
|
KIV/UPG
Úvod do počítačové grafiky
Garanti: doc. Ing. Josef Kohout, Ph.D.
|
|
|
|
Vítejte!
Předmět je zaměřen na ty znalosti a dovednosti z oblasti počítačové grafiky a vizualizace dat, které by měl mít každý absolvent bakalářského informatického studia, aby dokázal navrhnout a realizovat vhodným způsobem vizualizaci konkrétní informace z oblasti svého zaměření, a to včetně možnosti jednoduché interakce, a dokázal uložit výslednou vizualizaci do obrazového souboru nebo videa, přičemž vybere vhodné technické parametrů pro uložení grafického výstupu.
Důraz je kladen především na běžně používanou 2D grafiku a běžně používanou vizualizaci informace a dat. Studenti se seznámí s teorií počítačové grafiky v takové míře, aby byli schopni používat dostupné knihovny a prostředky pro programátorskou práci s grafikou a chápat jejich dokumentaci. Principy si studenti ověří na typických programových nástrojích pro grafiku a vizualizaci; absolventi předmětu by neměli mít potíže s následným používáním jiných nástrojů, protože základní principy v nich bývají stejné.
Vybrané názory studentů
- Jeden z nejlepších předmětů v letním semestru. Přednášky byly vedeny skvělým způsobem, je vidět, že když je přednášející do předmětu nadšen a umí ho poutavě vykládat, dokáže s sebou strhnout i studenty. Při přednáškách se velmi často používala metoda výuky spojená se silnou emocí (pozitivní), tudíž se podstatné věci pamatovaly samy.
- UPG za mě nejzábavnějši předmět v letním semestru. Myslím si, že je splnitelný každým, kdo se snaží. Cvičení byla super, naučila věci, které se použily v semestrální práci.
- Cvičení jsou zvládnutelné, pouze ke konci začínají být složitější, což je díky složitější látce pochopitelné. Letošní semestrální práce byla náročná, ale nic nezvládnutelného. Rozhodně mě bavila, ačkoliv to někdy pokulhávalo. Díky účasti na přednáškách a cvičeních(formou natočeného videa) jsem ji zvládl.
- Semestrální práce byla velmi náročná, měla jsem mnohokrát chuť ji úplně vzdát. Zkoušku už bylo oproti zápočtu velmi jednoduché s trochou přípravy složit. Přednášky byly zábavné, zajímavé.
- U zkoušky byl hlavně problém toho že je málo materiálů kde by si šlo příklady procvičit, jedna věc je něco o tématu vědět, a něco jiného je potom umět řešit nějaký příklad na to dané téma. Jinak přístup vyučujícího byl dobrý, rozhodně se snažil pomoci.
Poslední změna:
18.03.2024
|
|
|
|
Aktuality
|
Aktualizováno pro rok 2024/2025
|
11.09.2024, 10:08
|
|
Obsah stránek byl aktualizován pro ZS 2024/2025. Případné nesrovnalosti hlaste přednášejícímu.
Upozornění: obsah cvičení bude aktualizován (v souvislosti na změnu programovacího jazyka od akademického roku 2024/2025) průběžně.
|
|
Aktualizováno pro rok 2023/2024
|
11.09.2024, 10:06
|
Obsah stránek byl aktualizován pro LS 2023/2024. Případné nesrovnalosti hlaste přednášejícímu.
Upozornění: v akademickém roce 2023/2024 probíhá výuka předmětu ve zvláštním režimu (z důvodu náběhu nových studijních programů, ve kterých je předmět zařazen do 2 ZS a nikoliv 1 LS), a proto např. soutěž nebude probíhat a rovněž přednášky / cvičení poběží poněkud jinak (studenti budou informováni na první přednášce).
|
|
Aktualizováno pro rok 2022/2023
|
11.02.2024, 13:44
|
Obsah stránek byl aktualizován pro LS 2022/2023. Případné nesrovnalosti hlašte přednášejícímu.
|
|
Vyhlášení vítězů soutěže o nejlepší samostatnou práci v roce 2021/2022
|
08.02.2023, 16:31
|
Na poslední přednášce proběhlo veřejné vyhlášení vítězů letošní soutěže o nejlepší samostatnou práci. Čtyři vybraní studenti, jejichž práce obsahovala něco nad rámec nezbytného minima, si odnesli +5 bodů ke zkoušce. Autor nejlepší práce navíc obdržel hodnotnou cenu od firmy Aimtec.
|
|
Vyhlášení vítězů soutěže o nejlepší samostatnou práci v roce 2020/2021
|
11.02.2022, 08:38
|
Na poslední přednášce (17.5.2021) proběhlo veřejné vyhlášení vítězů letošní soutěže o nejlepší samostatnou práci. V důsledku ekonomických dopadů souvisejících s mimořádnými opatřeními v reakci na COVID-19 epidemii se věcné ceny pro vítěze soutěže neudělovaly, ale 5 vybraných studentů si odneslo motivačních +5 bodů ke zkoušce.
Detailní informace jsou dostupné přihlášeným uživatelům na stránce soutěže (sekce samostatná práce).
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Předmět - základní informace
|
|
|
|
Předmět - cíle
KIV/UPG
- IS/STAG
Cílem předmětu je poskytnutí takových znalostí a dovedností z oblasti počítačové grafiky a multimédií, aby si absolvent dokázal poradit s přípravou jednoduchého grafického výstupu v oblasti svého zaměření, a to používáním existujícího programového vybavení a knihoven. Pro studenty, kteří se zajímají o metody počítačové grafiky a multimédií (zejména s ohledem na programování grafických knihoven a složitějších grafických aplikací), jsou určeny specializační předměty KIV/ZPG, KIV/MHS, KIV/KPG a KIV/GSVD. |
|
|
|