|
|
KRF/DIDZ3
Didaktika RJ 3
Garanti: Doc. Liudmila Valova, CSc.
|
|
|
|
Vítejte!
Milí studenti,
předmět DIDZ3 je pokračváním předchozích dvou kurzů a navazuje také na vaši pedagogickou praxi. Předpokládám tedy, že jste již ve svých didaktických znalostech, dovednostech a zkušenostech značně pokročili. Nyní se budeme soutředit na výuku jazykových plánů v cizím jazyce, na metodiku práce s autentickými materiály. Součástí kurzu bude i projektové vyučování.
Těším se na setkávání s vámi,
Michaela Pešková
Poslední změna:
27.09.2013
|
|
|
|
Předmět - základní informace
Stručné informace |
KRF/DIDZ3
,
Didaktika RJ 3
|
Výuka |
Zimní semestr
,
Přednáška 1 [HOD/TYD]
Seminář 2 [HOD/TYD]
|
Zakončení |
Zkouška,
5 kreditů,
|
Předměty informativně doporučené |
KRF/DIDZ2
(Didaktika RJ 2)
|
Předmět nemá
podmiňující
ani
vyloučené
předměty...
|
|
|
|
|
Předmět - cíle
KRF/DIDZ3
- IS/STAG
Přednášky se soustředí na metodiku výuky řečových dovedností (čtení, psaní, mluvení a poslech s porozuměním) ve všech jejich aspektech (lingvistická a psychologická východiska, klasifikace, typologie jazykových, řečových a komunikativních cvičení, tradiční a aktivizační přístupy, motivace, hodnocení a testování, zpracování v učebních souborech pro výuku ruského jazyka na ZŠ atd.), dále na využití překladu ve výuce RJ a na rozvíjení textové kompetence žáků obecně. Rozebírají problematiku hodnocení a testování a chybu v tradičním a moderním pojetí. Seznamují s teorií a praktickým využitím EJP a SERRJ. Věnují se průřezovým tématům a klíčovým kompetencím RVP na hodinách ruštiny, zařazení mezipředmětových vztahů a metodě CLIL. Podávají přehled možnost í zapojení ICT prostředků do výuky CJ (internet na hodinách RJ, WebQuest, e-učebnice, flesh-books, e-learning, m-learning, interaktivní tabule, tablety). Definují interkulturalitu a sociokulturní přístup ve výuce cizích jazyků, shrnují použití autentických (versus adaptovaných) materiálů (práce s písní, filmem a mapou ve výuce CJ). Zaměřují se na projektovou metodu výuky a její využití ve výuce CJ. Minimálně jednu přednášku nebo jeden seminář vede odborník z praxe jako workshop. Na seminářích studenti aplikují znalostí získané na přednáškách v aktivitách různého typu a rozsahu s důrazem na dovednost vysvětlování a názorné demonstrace. Trénují své prezentační dovednosti, zejména přednesením referátu na aktuální téma DCJ s multimediální oporou a následnou (auto)evaluací. Součástí semináře je zadání a řešení skupinového semestrálního projektu se závěrečnou veřejnou prezentací a evaluací, jehož prostřednictvím si studenti osvojují pravidla projektového řízení a metodiku projektového vyučování. Studenti nadále zkoušejí a diskutují vybrané metody a didaktické postupy. Vedou si portfolio budoucího učitele cizích jazyků (EPOSTL). Oborová didaktika ruského jazyka pro ZŠ se dále opírá o znalosti a dovednosti studentů získané na předmětech Obecná didaktika pro základní školy zejména co se týče přípravy vyučovací jednotky, provedení mikrovýstupů, témat, jako jsou klíčové kompetence, mezipředmětové vztahy a výukové metody s použitím ICT. Předmět je napojen na souběžné předmět Pedagogická psychologie pro ZŠ a Reflexe a hodnocení kvality výuky, jejichž výstupy aplikuje na výuku daného aprobačbího předmětu.
|
|
|
|
|
|
|
|
Aktuality
|
Momentálně nejsou zadány žádné aktuality...
|
|
|
|
|