|
|
KRF/PRAN2
Praktický jazyk a reálie 2
Garanti: Doc. Mgr. Michaela Pešková, Ph.D.
|
|
|
|
Vítejte!
Vážení studenti,
absolvováním tohoto předmětu si zkvalitníte řečové dovednosti, upevníte si aktivní a pasivní slovní zásobu, osvojíte si gramatické a pravopisné jevy v mluveném i písemném projevu. Současně si také rozšíříte vědomosti z reálií a z oblasti ruské kultury.
Poslední změna:
22.11.2018
|
|
|
|
Předmět - základní informace
|
|
|
|
Předmět - cíle
KRF/PRAN2
- IS/STAG
Cílem předmětu je dále rozvíjet u studentů komunikační kompetenci v ruském jazyce směřující k úrovni B2 ve všech složkách, viz PRAR, a to prostřednictvím nácviku řečových dovedností (poslech, mluvení, čtení, psaní, mediace) ve formě delšího souvislého monologu, dialogu a diskuse. Důraz je kladen na recepci autentických materiálů z rozličných zdrojů, zejména mediálních, na produkci jazykově správných komunikátů různých témat, žánrů a forem (audio, video, text) a na rozšiřování aktivní i pasivní slovní zásoby. Studenti v dobře strukturovaném projevu vysvětlí svá stanoviska a zohlední přitom i perspektivu partnera. Dokáží rozpoznat úhel pohledu řečníka a odlišit jej od faktů. Vnímají prostředky persvaze. V užití jazykových prostředků aplikují znalosti a dovednosti získané v ostatních předmětech (lingvistické disciplíny, rusko-český porovnávací plán, překlad). Studenti si osvojují fráze pro další běžné komunikační situace. Vytipují riskantní zóny v komunikaci a překonávají je. Působí jako prostředníci mezi různými aktéry komunikace a jako interkulturní mediátoři. Vyjadřují se k tématům jako je člověk a jeho zevnějšek, charakterové vlastnosti, zdraví a lékařská péče a životní styl. Monitorují a samostatně kriticky posuzují aktuální mediální témata.
V oblasti reálií se předmět zaměřuje na vybrané aktuální okruhy ze života ruské společnosti a uvádí je širších a hlubších historicko-politicko-ideových souvislostí a interdisciplinárních vztahů. Vysvětluje obecné interkulturní jevy. Interkulturní didaktické aktivity směřují k uvědomění si i vlastní výchozí kultury a její role v nazírání na "jiného".
Kurz rovněž posiluje sociálně-personální, občanské a digitální kompetence. Pokračuje v individuální práci s každým studentem (viz PRAR) a v kooperativním učení. Částečně probíhá v terénu, částečně v simulovaném (online) prostředí, v jazykové laboratoři, učí studenty využívat nástroje AI. Studenti rozvíjejí dovednosti prezentace, argumentace a kritické práce se zdroji, učí se interpretovat a vizualizovat data.
Druhotným cílem kurzu je, aby se studenti již v bakalářském stupni učili používat efektivní strategie výuky cizího jazyka pro své budoucí profesní působení v oblasti vzdělávání.
|
|
|
|
|
|
charakter a dětský obrázek
|
|
|
|
Aktuality
|
Momentálně nejsou zadány žádné aktuality...
|
|
|
|
|
|