Preambule
Vážení studenti a návštěvníci stránek předmětu KVK/VP - Výtvarný projekt,
na tomto webu snad naleznete všechny podstatné informace o smyslu předmětu, obsazích, které by naše společná práce měla tematizovat a zprostředkovat, a o požadavcích kladených na studenty.
Smyslem předmětu je představit uvažování o strukturaci učiva ve výtvarné výchově jako netriviální, přestože právě takto zjednodušeně a okleštěně bývá laickou veřejností problematika projektování výuky vnímána. To je způsobeno jednak poměrně nízkou úrovní oborové interpretace a prezentace výtvarné problematiky žákovské tvorby v širších souvislostech kulturních, sociálních a personálních, jednak prestiží oboru, která je odvozována v očích veřejnosti takřka výlučně z rehabilitační a relaxační funkce výtvarných činností. Z tohoto důvodu se předmět zaměřuje na rozvoj schopnosti studentů uvažovat nad aranžmá výukové situace a jeho zdůvodňováním, a dále rozvíjí schopnosti diskutovat zlepšující varianty pedagogického díla ve výtvarné výchově.
Obsahem předmětu je oborově didaktický jazyk, který umožňuje pojmenovat obsahově činnostní struktury výuky a vyzdvihnout je tak do centra pozornosti, jako téma, o němž je možné diskutovat, a jež je možné při zasazení do souvislostí hodnotit podle určitých kritérií. Teprve takový jazyk se stává nástrojem pro zdůvodňování výukových činností ve vztahu k předpisu RVP a v komunikaci s odbornou nebo širší veřejností.
Z takovéto pozice je potom koncipován požadavek na vypracování výtvarného projektu a jeho reflexi v podobě seminární práce.
Doufám, že materiály, které jsou na stránkách předmětu představeny budou předloženy srozumitelně, aby dobře informovaly případné zájemce o problematiku výtvarných projektů a studujícím umožnily smysluplnou činnost.
Přeji, ať se dílo daří.
Poslední změna:
02.06.2011