|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KIV / ITR
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KIV
/
ITR
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Informační technologie
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je naučit studenty orientovat se v základních pojmech z oblasti informačních technologií a zpracování dat. Ukázat studentům současné trendy ve vývoji informačních systémů pro zdravotnictví a motivovat je pro praktické využívání aplikací kancelářského balíku.
|
Požadavky na studenta
|
Úspěšné splnění dvou zápočtových testů (textový a tabulkový procesor) a vytvoření a přednesení prezentace na zadané téma.
Mezní termín pro zápočet: poslední únorový den.
Z důvodu průběžné aktualizace předmětu je pro získání zápočtu při opakovaném zapsání předmětu (viz SZŘ čl. 24 odst. 3) nutné souhlasné vyjádření garanta předmětu.
Upozornění:
Termíny a forma ověřování splnění požadavků mohou být upraveny s ohledem na opatření vyhlášená v souvislosti s vývojem epidemiologické situace v ČR.
|
Obsah
|
Základní pojmy z oblasti informatiky a výpočetní techniky.
Orientace a komunikace v univerzitní počítačové síti - WEBNET, UIS.
Textový procesor - formátování textu, styly, generování obsahu, odkazy na literaturu.
Textový procesor - vkládání tabulek, obrázků a matematických výrazů.
Textový procesor - nástroje pro týmovou práci.
Tvorba prezentací - zásady, vkládání tabulek a grafických objektů
Tabulkový procesor - orientace v prostředí, základní pojmy, adresování.
Tabulkový procesor - jednoduché operace s tabulkou, formátování.
Tabulkový procesor - standardní funkce, dynamické vzorce.
Tabulkový procesor - tvorba grafů.
Tabulkový procesor - řazení a filtry.
Tabulkový procesor - nástroje pro analýzu dat, souhrny, kontingenční tabulky.
Počítačové sítě - charakteristika, základní pojmy, služby.
Informatika ve zdravotnictví.
Bezpečnost a ochrana dat.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Studentům jsou k dispozici všechny podstatné informace a materiály v elektronické podobě prostřednictvím webové stránky.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Laurenčík Marek. Excel 2016- Práce s databázemi a kontingenčními tabulkami. Grada, 2017. ISBN 978-80-271-0477-2.
-
Základní:
Žitniak Ján. Microsoft Office 2016 Podrobná uživatelská příručka. Computer Press, 2017. ISBN 978-80-251-4891-4.
-
Základní:
Pecinovský Josef, Pecinovský Rudolf. Office 2016 - Průvodce uživatele. Grada, 2016. ISBN 978-80-247-5691.
-
Základní:
Pecinovský Josef, Pecinovský Rudolf. Office 2019 - Průvodce uživatele. Grada, 2019. ISBN 978-80-247-2303-7.
-
Základní:
Klatovský Karel. PowerPoint 2016 nejen pro školy. Computer Media, 2016. ISBN 978-80-7402-251-7.
-
Doporučená:
Pecinovský Josef. Excel 2007 v příkladech. Řešené úlohy - 2. , aktualizované vydání. Grada, 2009.
-
Doporučená:
Král Mojmír. Excel 2013 - snadno a rychle. Grada, 2013. ISBN 978-80-274-4726-2.
-
Doporučená:
Barilla Jiří, Simr Pavel, Sýkorová Květuše. Excel 2016 - Podrobná uživatelská příručka. Computer Press, 2016. ISBN 978-80-251-4838.
-
Doporučená:
Laurenčík Marek. Jak na dokonalou prezentaci v PowePointu. Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4377-6.
-
Doporučená:
Pecinovský Josef. Microsoft Office PowerPoint 2007. Hotová řešení. Computer Press, 2008.
-
Doporučená:
Pecinovský Josef. Microsoft Office Word 2007. Hotová řešení. Computer Press, 2009.
-
Doporučená:
Pecinovský Josef. Microsoft Office 2013. Computer Press, 2013. ISBN 978-50-251-4102-1.
-
Doporučená:
Král Mojmír. Word 2013. Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4727-9.
-
Doporučená:
Čihař Jiří. 1001 tipů a triků pro Microsoft Excel 2007/2010. Computer Press 2010, 2010.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
20
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
25
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
7
|
Celkem
|
52
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
orientovat se v grafickém uživatelském rozhraní počítače |
orientovat se v operačním systému Microsoft Windows na základní uživatelské úrovni |
orientovat se na síti Internet |
rozumět pojmům z oblasti elektronické komunikace |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
používat počítač na základní uživatelské úrovni |
pracovat v operačním systému Microsoft Windows na základní uživatelské úrovni |
vyhledávat informace na síti Internet |
vytvářet emailové zprávy včetně přílohy |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
rozlišovat pojmy data, soubory, adresáře |
orientovat se v univerzitní počítačové síti |
orientovat se v prostředí textového procesoru |
rozumět způsobu zpracování dat v tabulkovém procesoru |
orientovat se v software pro tvorbu prezentací |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
uložit soubor na vnější paměť počítače nebo vložit do jiné aplikace |
vyhledávat a zpracovávat údaje z elektronických informačních zdrojů |
vytvořit rozsáhlejší komplexní textový dokument s využitím stylů pro formátování textu |
doplnit titulky ke vloženým objektům a vytvářet jejich seznamy včetně práce s bibliografickými záznamy ve Správci referencí |
vytvořit 2D a 3D tabulku v tabulkovém procesoru obsahující základní funkce nebo jednoduché vzorce a data vizualizovat formou vhodného grafu |
vytvořit a odprezentovat odbornou prezentaci před publikem |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Test, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Řešení problémů, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Samostudium, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
|
|
|
|