|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KIV / TSP1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KIV
/
TSP1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Týmový softwarový projekt 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
18 / -
|
2 / 8
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
KIV/ZSW-E nebo KIV/ZSWI
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět integruje předchozí znalosti z výuky a prohlubuje praktické dovednosti v realizaci projektu, jehož předmětem je vývoj softwarového systému v celkovém časovém rozsahu dvou semestrů (kombinace KIV/TSP1 a KIV/TSP2), od počátečního stanovení účelu a koncepce až po zprovoznění systému s ověřenými vlastnostmi, včetně plánování a řízení projektu. Projekty jsou realizované zásadně v týmech 3-7 studentů, pod dohledem mentora z garantující katedry, zadání mohou být charakteru technického nebo výzkumného.
|
Požadavky na studenta
|
- aktivně se zapojit a pracovat jako člen malého týmu
- v tomto týmu vytvořit softwarové dílo významně většího rozsahu než jsou běžné semestrální projekty pro jednoho studenta
- explicitně zahrnout do řešení znalosti/dovednosti z jiných předmětů studia
- dodržovat daný harmonogram činností
- zajistit, že vytvořený software bude funkční, otestovaný a řádně dokumentovaný
- výsledky práce prezentovat a obhájit před odbornou veřejností
|
Obsah
|
Cílem je vývoj softwarového systému v celkovém časovém rozsahu dvou semestrů, od počátečního stanovení účelu a koncepce až po zprovoznění systému s ověřenými vlastnostmi, včetně plánování a řízení projektu.
Projekt má Mentora z řad pracovníků katedry, který týmu specifikuje potřebné podpory.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Forsgren, Nicole; Kim, Gene; Humble, Jez. Accelerate : building and scaling high performing technology organizations. 2018. ISBN 978-1-942788-33-1.
-
Základní:
Humble, Jez; Farley, David. Continuous delivery : reliable software releases through build, test, and deployment automation. 2011. ISBN 978-0-321-60191-9.
-
Doporučená:
Kim, Gene; Humble, Jez; Debois, Patrick; Willis, John. The DevOps handbook : how to create world-class agility, reliability, & security in technology organizations. First edition. 2016. ISBN 978-1-942788-00-3.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Distanční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
|
100
|
Celkem
|
100
|
Kombinovaná forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Celkem
|
10
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
- prokázat znalosti a dovednosti na úrovni absolventa Bc programu IVT nebo obdobného
- vysvětlit podstatné koncepty alespoň z jedné z disciplín: správa požadavků, návrh efektivního software, ověřování kvality software, konfigurační management, řízení projektů
- předpokládané znalosti a dovednosti lze získat např. absolvováním KIV/ZSWI, KIV/OKS, KMA/TGD1, KIV/ASWI, KPM/PMN, KIV/PIA
|
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
- aplikovat praktické zkušenosti v alespoň z jedné z disciplín: správa požadavků, návrh software, testování, konfigurační management, řízení projektů
- používat technologie a nástroje pro efektivní vývoj kvalitního software
- zodpovědně pracovat jako člen týmu, komunikovat s odbornými partnery i ne-IT profesemi, dokumentovat a prezentovat svoji práci
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- získá technické znalosti na inženýrské úrovni
- rozumí do hloubky problematice správy požadavků, návrhu efektivního software, ověřování kvality software, konfiguračního management, řízení projektů
- zná problematiku řízení menšího kolektivu a s tím spojených !soft-skills"
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- umí aplikovat praktické zkušenosti v disciplínách: správa požadavků, návrh software, testování, konfigurační management, řízení projektů
- používá bezproblémově sofistikované technologie a nástroje pro efektivní vývoj kvalitního software
- dokáže zodpovědně pracovat jako člen týmu, komunikovat s odbornými partnery i ne-IT profesemi, dokumentovat a prezentovat svoji práci
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Skupinová prezentace, |
Vzájemné hodnocení studentů, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Výstupní projekt, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Skupinová prezentace, |
Výstupní projekt, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostudium, |
Projektová výuka, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Projektová výuka, |
Řešení problémů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Skupinová konzultace, |
Řešení problémů, |
Prezentace práce studentů, |
|
|
|
|