|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UJP / EBC
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UJP
/
EBC
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Angličtina v obchodní komunikaci
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
81 / -
|
2 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
57 / -
|
3 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
SMA/EBC
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Kurz je určen pro studenty s jazykovou kompetencí na úrovni předmětu UJP/AC8B nebo na úrovni B2 dle Společného referenčního rámce pro jazyky.
Kurz rozvíjí znalost klíčových oblastí obchodní komunikace: kulturní odlišnosti, telefonická komunikace, efektivní prezentace, obchodní jednání a konference, řízení obchodních konfliktů a rizik.
|
Požadavky na studenta
|
- ústní prezentace na vybrané a schválené téma
- splnění zadaných úkolů zadaných na Google Classroom/Moodle
- minimálně 70% účast na cvičeních v případě prezenční výuky
- aktivní účast na seminářích
Systém hodnocení je podrobně popsán na Courseware a bude vysvětlen v 1. týdnu na cvičení.
Požadavky je nutné splnit do data konce výuky daného semestru.
Pokud student/studentka nemohou požadavky splnit v daném termínu, je třeba vždy informovat vyučujícího do 3. týdne výuky.
|
Obsah
|
Week 1
Introduction to the Course
Cross-cultural Differences in Business Communication
Week 2
Telephoning - telephoning across cultures and communication strategies
Week 3
Presentations - presentation skills for business
Week 4
Presentations - giving an impromptu presentation
Week 5
Business Correspondence - developing writing skills in business
Week 6
Business Meetings - types and structure
Week 7
Business Meetings - giving a briefing, negotiating agreement
Week 8
Negotiating deals
Week 9
Persuasion and Influence in Business Communication
Week 10
Business Conferences - preparation, guidelines for a teleconference
Week 11
Business Conferences - taking part in a teleconference
Week 12
Managing Business Risks - types of business risks and risk management process
Week 13
Final Evaluation
|
Aktivity
|
-
Odkaz do: CourseWare:
UJP/EBC
-
Odkaz do Google Classroom: :
Předmět UJP/EBC (2023/24, LS), jen prezenční forma, Letní semestr, Prezenční
-
Odkaz do Google Classroom: :
Předmět UJP/EBC (2023/24, ZS), jen prezenční forma, Zimní semestr, Prezenční
-
Odkaz do Moodle: :
UJP/EBC Angličtina v obchodní komunikaci (2023 ZSiLS)
-
Odkaz do Google Classroom: :
Rozvrhová akce UJP/EBC (2023/24, LS) - St 10:15-11:55, UL-208
-
Odkaz do Google Classroom: :
Rozvrhová akce UJP/EBC (2023/24, LS) - St 12:05-13:45, UL-208
-
Odkaz do Google Classroom: :
Rozvrhová akce UJP/EBC (2023/24, LS) - Út 12:05-13:45, UL-610
|
Studijní opory
|
Studentům je k dispozici Google Classroom se všemi podstatnými informacemi a materiály.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Kaate Baade, Christopher Holloway, John Hughes, Jim Scrivener & Rebecca Turner. Business Result Advanced Second Edition. Oxford, United Kingdom, 2018. ISBN 978-0-19-473906-1.
-
Základní:
Michael Duckworth, John Hughes & Rebecca Turner. Business Result Upper-intermediate Second Edition. Oxford, 2018. ISBN 9780194739009.
-
Základní:
Sweeney, S. English for Business Communication. Cambridge, UK, 2003. ISBN 0-521-75449-6.
-
Základní:
Powell, Mark. International negotiations. Cambridge : Cambridge University Press, 2012. ISBN 978-0-521-14992-1.
-
Doporučená:
Bob Dignen & Ian McMaster. Effective International Business Communication. London, United Kingdom, 2013. ISBN 978-0-00-746056-4.
-
Doporučená:
James Schofield & Anna Osborn. English for Business: Speaking. London, United Kingdom, 2011. ISBN 978-0-00-742323-1.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
|
10
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
16
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
52
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
- využívat jazykové kompetence na úrovni předmětu UJP/AC8B nebo na úrovni B2 dle Společného referenčního rámce pro jazyky, a to především: |
- rozlišit gramatické struktury používané při základní formální i neformální společenské konverzaci a jejím porozumění |
- rozlišit slovní zásobu a frazeologii používanou při základní formální i neformální společenské konverzaci a jejím porozumění |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
- shrnout a analyzovat informace získané četbou článků nebo zpráv týkajících se obecných témat |
- shrnout a analyzovat informace získané poslechem týkajícím se obecných témat |
- komunikovat a vést plynulý rozhovor na obecná témata |
- vyjadřovat se k široké škále otázek, která se vztahují k obecným tématům |
- napsat srozumitelné texty na širokou škálu obecných témat |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- rozlišit základní kulturní odlišnosti v různých zemích podstatné v mezinárodním obchodním styku |
- rozlišit základní principy efektivní komunikace |
- rozlišit základní odlišnosti v mezinárodním telefonickém obchodním styku v některých zemích |
- rozlišit slovní zásobu používanou při telefonickém rozhovoru se zahraničním obchodním partnerem |
- rozlišit a pojmenovat základní části obchodní prezentace |
- rozlišit základní principy efektivní obchodní prezentace a její přípravy
|
- pojmenovat jednotlivé vizuální prostředky používané při efektivní obchodní prezentaci |
- rozlišit slovní zásobu používanou při popisu základních trendů v ekonomice |
- rozlišit základní principy efektivního obchodního jednání a jeho přípravy |
- rozlišit slovní zásobu používanou při efektivním obchodním jednání |
- pojmenovat základní funkce osoby předsedající obchodnímu jednání |
- pojmenovat a rozlišit základní typy obchodních jednání |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- realizovat obchodní rozhovory se zahraničním obchodním partnerem v různých situacích |
- připravit se na příchozí a odchozí telefonický rozhovor se svým zahraničním obchodním partnerem (stanovení cílů atd.) |
- shrnout a analyzovat informace získané poslechem konkrétních telefonických obchodních rozhovorů |
- realizovat telefonické rozhovory se zahraničním obchodním partnerem v různých situacích (řešení problému zákazníka apod.) |
- popsat konkrétní trend v ekonomice pomocí grafu reálné hospodářské situace |
- shrnout a analyzovat informace získané poslechem textu konkrétní obchodní prezentace |
- realizovat obchodní prezentaci na zvolené téma |
- shrnout a analyzovat informace získané poslechem konkrétního obchodního jednání |
- realizovat konkrétní obchodní jednání na základě zadaného programu jednání |
- shrnout a analyzovat rizika konkrétní obchodní situace |
- vytvořit zápisky z obchodního jednání na základě sledování videonahrávky konkrétního jednání |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Skupinová prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Skupinová prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Inscenační metody, hraní rolí, |
Situační učení (vč. micro-teachingu), |
Prezentace práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Skupinová výuka, |
Diskuse, |
Samostatná práce studentů, |
Inscenační metody, hraní rolí, |
Prezentace práce studentů, |
Situační učení (vč. micro-teachingu), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Skupinová výuka, |
Diskuse, |
|
|
|
|