|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UJP / SB2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UJP
/
SB2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Španělština B2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Španělština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
44 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
ANO
|
Opakovaný zápis
|
ANO
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Španělština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Kurz je určen pro mírné začátečníky, kteří již ovládají základy výslovnosti a jednoduchých způsobem poskytují informace o sobě nebo o známé osobě. Kurz připravuje na výstupní úroveň A1 dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
|
Požadavky na studenta
|
- Aktivní účast na cvičeních a průběžné plnění zadaných úkolů
- absolvování průběžného testu
- min. 75% úspěšnost v závěrečném testu
|
Obsah
|
1. Úvod, rodina
2. Popis oblečení
3. Vyjádření potřeby, přání a preference
4. Sloveso: necesitar, querer, preferir + inf.
5. Dopravní prostředky
6. Místa ve městě
7. Průběžný test, ptát se na cestu
8. Poradit někomu v orientaci
9. Komparativ
10. Zvratná slovesa, denní činnosti
11. Volný čas
12. Části dne, dny v týdnu
13. Závěrečný test, analýza chyb, hodnocení
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Prisma, E. Prisma fusión A1+A2. Edinumen. 2007. ISBN 9788498480559.
-
Doporučená:
László, Sándor. Conversar es fácil + audio Mp3. Edelsa. 2011. ISBN 978-84-7711-963-0.
-
Doporučená:
Jacobi, C., Melone, E., Menon, L. gramática en contexto (A1-B2). Edelsa. 2011. ISBN 978-84-7711-716-2.
-
Doporučená:
Palomino, María. Gramática en diálogo + CD audio (A1+A2)- enClaveEle. 2006. ISBN 9788496942493.
-
Doporučená:
Linges. Slovník španělsko - český a česko - španělský. 2009. ISBN 978-80-97062-64-7.
-
Doporučená:
FIN. Slovníkšpnělsko - český a česko - španělský. 2008. ISBN 80-86002-86-1.
-
Doporučená:
Macíková O.- Mlýnková L. Učebnice současné španělštiny díl I..
-
Doporučená:
Castro, F. Uso de la gramática espaňola - elemental. 2010. ISBN 978-84-7711-710-0.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
20
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
10
|
Celkem
|
56
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
- vyjmenovat abecedu, |
- rozlišit mužský a ženský rod, |
- rozlišit jednotné a množné číslo, |
- rozlišit určitý a neurčitý člen, |
- rozlišit tvary pravidelných sloves v přítomném čase, |
- rozlišit tvary nepravidelných sloves SER, TENER, HACER v přítomném čase, |
- rozlišit tvary přivlastňovacích zájmen, |
- vyjmenovat číslovky 0-101, |
- rozlišit základní předložky, |
- rozlišit popisná přídavná jména |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
- správně vyslovovat a číst text ve španělštině, |
- pozdravit a rozloučit se přiměřeně dané situaci |
- popsat jednoduchým způsobem osobu nebo věc, |
- postihnout hlavní smyl krátkých a jednoduchých sdělení, |
- použít základní slovní zásobu a fráze týkající se povolání, rodiny, své osoby, |
- reagovat na otázky v rámci daných témat, |
- zeptat se na základní informace (tel. číslo, adresa) |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
-Bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- pojmenovat příbuzenské vztahy, |
- pojmenovat kusy oblečení, |
- rozlišit tvary nepravidelných sloves v přítomném čase, |
- pojmenovat dopravní prostředky, |
- pojmenovat základní součásti města, |
- rozlišit tvary pravidelného a nepravidelného stupňování (2. stupeň), |
- rozlišit tvary zvratných sloves, |
- pojmenovat volnočasové aktivity a denní činnosti, |
- vyjmenovat části dne a dny v týdnu |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- použít základní slovní zásobu a fráze týkající se rodiny, |
- popsat jednoduchým způsobem oblečení, |
- podat informace o čase, místě, |
- vyjádřit potřebu, přání a preference, |
- porovnat věci a osoby, |
- ptát se na cestu a poradit někomu v orientaci, |
- vyprávět o průběhu dne a trávení volného času, |
- vyhledat v jednoduchém autentickém textu základní informace |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Diskuse, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|