|
|
KGM/AGI
Applications of GIS
Guarantors: Ing. Karel Jedlička, Ph.D.
|
|
|
|
Zadání seminární práce
2023
2022
2021
2020
(2019)
(2018)
- 3D mapa vybraného lyžařského areálu (Marek Hynek, Katka Halíková, Honza Macura)
- OSM/OpenPisteMap, OpenSkiMap
- Další rozvoj CityGML Pluginu (Bezděk, Beránková, Soukup)
- Rozšířit o prvky HBIM (viz článek v IJGI, až vyjde)
- aktualizace pro Sketchup 2017
- Časově proměnná vizualizace hlukových dat ve 3D (1-2)
- Vizualizace rozsáhlých dat ve 3D (III VM) (Vacek, ...? 2-4. konzultant Ondra Dudáček)
- invertura dat ze všech předchozích let
- tvorba povrchu
- tvorba 3D modelů budov s využitím procedurálního modelování (zpravoúhelnění tvarů budov, sedlové střechy, náhodná výška v nějakém rozmezí ,
- Další rozvoj ArcheoToolbox ?
- 3D GIS (x CAD) a 3D print (2-3)
- E. Belai, diplomka
- povrch/budova
- ArcGIS/QGIS/SketchUp
- Rozkládání Sketchup modelu do papírového modelu
- Indoor pozicování a technologie Google Tango (Fidranský).
(2017)
Požadavky na podklady k seminární práci.
(2016)
- Další rozvoj CityGML Pluginu (1-2)
- Rozšířit o další prvky kromě budov
- GitHub
- Automatické generování střech (1-4)
- CGA procedurální jazyk, CityEngine
- Ransac algoritmus pro detekci rovin
- feature-aware surface interpolation, AGILE 2016
- Návrh metodiky pro tvorbu 3D modelu vesnice v podmínkách deštného pralesa (1-2)
- cca 150 m převýšení
- polohově řádově jednotky km2
- Podpora 3D GIS v Open Source nástrojích (2-3)
- je třeba solidní rešerše, stanovení metodiky hodnocení
- QGIS,
- BIM a GIS (1-2)
- Indoor GML (1-2)
(2015)
- Aktualizace CityGML pluginu z SketchUp 2013 na aktuální verzi (2015), originální web k pluginu zde
- seznámit se s ruby script pr SketchUP
- seznámit se s kódem pluginu
- projít známé bugy (intlBuildingInstallation a další - viz DP Petra Adámka)
- provést revizi kódu a jeho přepsání do aktuální verze SU
(4-5 lidí) Váchal, Hnojský, Staněk, Žák
- Vytvoření validních modelů zámeckých budov přímo v prostředí CityEngine
- Seznámení se s koncepty práce v CityEngine (UTG)
- Seznámení se s nástrojem pro tvorbu modelů budov
- Tvorba modelu budovy (podle existujícího 3D modelu / z architektonických dat)
- Validní model budovy = uložený v geodatabázi, zobrazitelný v ArcScene, zobrazitelný alespoň jedním způsobem na webu
(3-N lidí ~ podle počtu budov) Novák, Balíček, Kasal, Tuháček, Suda Pavel
- Vytvoření 3D vizualizace bodové, liniové a plošné vrstvy v prostředí CityEngine
- Seznámení se s koncepty práce v CityEngine (UTG)
- Seznámení se s postupem procedurálního modelování v City Engine
- Tvorba vizualizace vybrané vrstvy (stromy, křoví, technické prvky)
(3 a 1 lidé) Bischofová, Rajtmajer, Kutková, Klečková
- Export scény z CityEngine do webového prostředí
- Seznámení se s koncepty práce v CityEngine (UTG)
- Převzetí dat od předchozích skupin
- Export do alespoň 2-3 vybraných formátů (ideálně 3ws, WebGL, X3D)
?(2 lidé) Marek, Lang
- Vytěžení dat z laserového skenování ČR pro účely 3D analýz
- Stažení a import ukázkových dat z webu ČÚZK (DMR 4. a 5.G, DMP 1G, RUIAN)
- Import dat do geodatabáze
- Tvorba povrchů (vektor, rastr, nDMP)
- Převzetí výšek budov
- Získání polygonů vegetace
- Tvorba vrstvy stromů s převzetím výšky
- Získání 3D modelů budov ve tvaru vhodném pro analýzy (MultiPatch)
- Vlastní ukázkové 3D analýzy (včetně tvorby tutoriálu)
- Výpočet zakrytí obzoru
- 3D Průniky
- 3D obalové zóny (jak na čtverec?)
- Topologická překrytí ve 3D
- Modelování zastínění
- Near 3D
- Ověření možností 3D analýz v OpenSource (QGIS)
- Porovnání ArcGIS a QGIS
- Anglická verze
(3+2+1) Wágner, Királ, Dudáček, Hofmanová
?
- Porovnání ArcScene a 3D ArcGIS pohledu v AcGISPro
- Stažení SW, registrace na ESRI
- nastudování funkcionality ArcGISPro
- Vytvoření takové 3D scény zámeckého areálu v ArcGISPro, která bude odpovídat současné vizualizaci v ArcScene (ArcGIS 10.x.)
- Export scény do formátu podporovaného na webu
(Široký, Suda Václav)
- Převod 3D souborové geodatabáze Kozlu z S-JTSK do UTM
- Převod S-JTSK do WGS 84
- s použitím přesné transformace
- s přihlédnutím k převodu výšek (nadmořská x elipsoidická)
- Převod z WGS84 do UTM
- Zhodnocení problémů při transformacích
- rozdílné výšky,
- doba transformací,
- jak se převádějí body, linie, polygony, multipatche
- ...
- Výstup: geodatabáze ve WGS 84 a v UTM
- Tvorba 3D modelu a jeho export do Google Earth/Google Earth Plugin
(Knížák)
- Analýza viditelnosti mezi megality na Žatecku
(Voráček)
Zadání 2. seminární práce
Navrhněte a implementujte algoritmus, který:
- vytvoří multipointZ z náhodně generovaných bodů tak, aby vzdálenost od po sobě generovaných bodů nebyla větší než X
- vytvoří polylineZ z náhodně generovaných bodů tak, aby vzdálenost od po sobě generovaných bodů nebyla větší než X
- vytvoří multipart polyline
- vytvoří polygon s alespoň jedním kruhovým segmentem
- vytvoří polygon s dírou
- vytvoří multipolygon
- vypíše souřadnice každého x-tého bodu z polylinie
- vypíše souřadnice každého x-tého bodu z polygonu
- vypíše souřadnice nejvyššího a nejnižšího bodu z multipointZ
- vypočte průměr ze souřadnic multipointZ
- vypočte průměr ze souřadnic lomových bodů polygonu
- zmenší každou souřadnici polylinie X-krát
- zmenší každou souřadnici polygonu X-krát
- znásobí každou výšku polylinie X-krát
Zadání si vyberte dle vlastní volby.
Algoritmus vytvořte jako Add-In, ten zašlete na adresu smrcekZkma.zcu.cz a předveďte před zkouškou na počítači v učebně / na svém notebooku.
Last updated:
19.09.2024
|
|
| |
|