Anglický chlapec, který prošel dobrou anglickou střední školou, může hovořit s Francouzem, pomalu a s obtížemi, o zahradnicích a o tetách, kterážto konverzace může někoho, kdo ani nemá tety, ani si nenajímá zahradince, brzy omrzet. Snad, je-li to chlapec zcela výjimečný, dokáže ještě říci, kolik je hodin, nebo prohodit pár opatrných poznámek o počasí. Dovedl by ovšem odříkat zpaměti slušný počet nepravidelných sloves; jenomže po pravdě řečeno, pramálo cizinců stojí o to, aby jim mladý Angličen odříkával jejich vlastní nepravidelná slovesa. Zrovna tak si možná zapamatuje namátkový výběr groteskně komplikovaných francouzských idiomů, které žádný moderní Francouz jakživ neslyšel, a když je slyšel, tak jim nerozuměl. (Jerome Klapka Jerome - Tři muži na toulkách)
Kurs KHI/9DACJ rozhodně není kursem jazykovým, není však ani přehledem českých respektive československých dějin pro cizince. Ambice má podstatně vyšší: nabídnout budoucím středoškoslkým pedagogům - po stránce metodické i odborné - příležitost předávat dějepisné učivo v poněkud netradiční formě a nasměrovat mezipředmětové vztahy do dalších oblastí. A nejen to: student si osvojí historickou terminologii v daném jazyce, seznámí se s odbornou cizojazyčnou literaturou a naučí se ji porovnávat s odbornými texty v češtině.
Last updated:
15.05.2017