|
|
KIV/9IP
Informatics Proseminar
Guarantors: doc. Ing. Přemysl Brada, MSc., Ph.D.
|
|
|
|
Student requirements
KIV/9IP
-IS/STAG
|
Pre-Exam Credit |
Course credit prior to examination |
No
|
Requirements |
To pass the course, the student should be able to work with a computer at least at the level of an instructed layman, be prepared to study independently and solve problems based on the recommended resources. At the end of the semester, a credit check test will be given, which requires a score of at least 60% of the possible points for successful completion. Alternatively, the instructor may substitute the test with ongoing homework assignments, but the criterion remains valid. |
Assessment methods |
Knowledge:
Test,
Continuous assessment,
Skills:
Test,
Continuous assessment,
Competences:
Test,
Continuous assessment,
|
Time requirements |
V hodinách za semestr:
Preparation for comprehensive test (10-40) (26),
Contact hours (26)
|
Course has neither
prerequisite
nor
preclusive
courses...
|
|
|
|
|
Pro úspěšné absolvování předmětu musíte:
- mít alespoň 60% účast na cvičení.
- vytvořit a přednést vlastní prezentace.
Student/ka vytvoří prezentaci a prezentuje jí před vyučujícím a studenty předmětu. Předpokládaná délka prezentace je 5-10 minut a jazykem prezentace je čeština, tj. texty i průvodní řeč budou v češtině (místní názvy překládat nemusíte). Po prezentaci bude vyhrazen čas 2-3 minuty na dotazy publika. Za prezentaci student/ka získá 0-100 bodů. Student/ka předmět splní v případě, že má alespoň 60% účast na výuce a současně získá alespoň 60% bodů z celkového počtu 100 bodů.
Hodnoceny budou:
- formální kvalita prezentace (tj. zda se snaží dodržovat zvyklosti),
- smysluplnost prezentace (tj. zda se student/ka nad tématem zamýšlel/a vs. prezentace udělaná za 5min),
- kvalita projevu (tj. zda si student/ka doma prezentaci zkusil/a přednést a nemluví bez přípravy).
Téma prezentace
Všichni pocházíte z různých koutů Země. Vaším cílem je zamyslet se nad prostředím, ze kterého pocházíte, a pokusit se navrhnout a popsat teoretické technologické řešení jednoho konkrétního problému, se kterým se tamní lidé potýkají. A tedy v prezentaci by mělo být:
- Vaše představení,
- jeden slide o prostředí, ze kterého pocházíte,
- popis problému, se kterým se tam lidé potýkají,
- návrh řešení daného problému,
- předpokládané dopady (pozitivní/negativní) nasazení Vašeho řešení s možným přesahem do jiných oblastí, kde by se mohlo uplatnit,
- nakreslit stavový diagram postupu řešení - alespoň 10 stavů, 3 rozhodování, 1 cyklus (netýká se programování),
- (volitelně průzkum současných technologických řešení, která by mohla navržený problém pomoci vyřešit).
Stručný příklad: Pocházím z Jižních Čech. Lidé tu hodně pěstují brambory, které sázejí a sklízejí ručně, což stojí hodně úsilí a peněz. Navrhl bych postavit robota se 6 koly a 8 pažemi - kola umožní hladkou jízdu po poli a paže efektivní výsadbu. Sklizeň bude nadále prováděna ručně. Výhodou tohoto řešení je úspora zdrojů při sázení. Další využití by mohlo být pro sázení cibule.
Pozn.: Není až tak podstatný obsah prezentace (tj. co budete prezentovat), ale důležitá je snaha prezentovat Česky.
Last updated:
13.02.2025
|
|
|
|
|
Prezentace budou probíhat ve 12. a 13. týdnu výuky:
Last updated:
03.02.2025
|
|
|