|
|
KIV/9IP
Informatický proseminář
Garanti: doc. Ing. Přemysl Brada, MSc., Ph.D.
|
|
|
|
Předmět - podmínky absolvování
KIV/9IP
- IS/STAG
|
Zápočet |
Zápočet před zkouškou |
Ne
|
Požadavky na studenta |
Student by měl být pro absolvování kurzu schopen pracovat s počítačem alespoň na úrovni poučeného laika, být připraven samostatně studovat a řešit úlohy na základě zadaných zdrojů. V závěru semestru bude psán kontrolní zápočtový test, pro jehož úspěšné absolvování je zapotřebí získat alespoň 60 % z možných bodů. Test může vyučující alternativně nahradit průběžně zadávanými domácími cvičeními, kritérium zůstává v platnosti. |
Hodnotící metody |
Odborné znalosti:
Test,,
Průběžné hodnocení,,
Odborné dovednosti:
Test,,
Průběžné hodnocení,,
Obecné způsobilosti:
Test,,
Průběžné hodnocení,,
|
Časová náročnost |
V hodinách za semestr:
Příprava na souhrnný test [6-30] (26),
Kontaktní výuka (26)
|
Předmět nemá
podmiňující
ani
vyloučené
předměty...
|
|
|
|
|
Podmínky absolvování předmětu
Pro úspěšné absolvování předmětu musíte:
- mít alespoň 60% účast na cvičení.
- vytvořit a přednést vlastní prezentace.
Student/ka vytvoří prezentaci a prezentuje jí před vyučujícím a studenty předmětu. Předpokládaná délka prezentace je 5-10 minut a jazykem prezentace je čeština, tj. texty i průvodní řeč budou v češtině (místní názvy překládat nemusíte). Po prezentaci bude vyhrazen čas 2-3 minuty na dotazy publika. Za prezentaci student/ka získá 0-100 bodů. Student/ka předmět splní v případě, že má alespoň 60% účast na výuce a současně získá alespoň 60% bodů z celkového počtu 100 bodů.
Hodnoceny budou:
- formální kvalita prezentace (tj. zda se snaží dodržovat zvyklosti),
- smysluplnost prezentace (tj. zda se student/ka nad tématem zamýšlel/a vs. prezentace udělaná za 5min),
- kvalita projevu (tj. zda si student/ka doma prezentaci zkusil/a přednést a nemluví bez přípravy).
Téma prezentace
Všichni pocházíte z různých koutů Země. Vaším cílem je zamyslet se nad prostředím, ze kterého pocházíte, a pokusit se navrhnout a popsat teoretické technologické řešení jednoho konkrétního problému, se kterým se tamní lidé potýkají. A tedy v prezentaci by mělo být:
- Vaše představení,
- jeden slide o prostředí, ze kterého pocházíte,
- popis problému, se kterým se tam lidé potýkají,
- návrh řešení daného problému,
- předpokládané dopady (pozitivní/negativní) nasazení Vašeho řešení s možným přesahem do jiných oblastí, kde by se mohlo uplatnit,
- nakreslit stavový diagram postupu řešení - alespoň 10 stavů, 3 rozhodování, 1 cyklus (netýká se programování),
- (volitelně průzkum současných technologických řešení, která by mohla navržený problém pomoci vyřešit).
Stručný příklad: Pocházím z Jižních Čech. Lidé tu hodně pěstují brambory, které sázejí a sklízejí ručně, což stojí hodně úsilí a peněz. Navrhl bych postavit robota se 6 koly a 8 pažemi - kola umožní hladkou jízdu po poli a paže efektivní výsadbu. Sklizeň bude nadále prováděna ručně. Výhodou tohoto řešení je úspora zdrojů při sázení. Další využití by mohlo být pro sázení cibule.
Pozn.: Není až tak podstatný obsah prezentace (tj. co budete prezentovat), ale důležitá je snaha prezentovat Česky.
Poslední změna:
13.02.2025
|
|
|
|
|
Významná data a termíny
Prezentace budou probíhat ve 12. a 13. týdnu výuky:
Poslední změna:
03.02.2025
|
|
|