|
|
KRF/PRAR
Practical Language
Guarantors: Gigla Dzhyndzholiia, Kandid. filologických věd
|
|
|
|
Předmět PRAR je úvodním v řadě předmětů jazykových cvičení. Pokud si nejste jisti, zda máte potřebné základy pro studium ruského jazyka, tento předmět je určen právě pro Vás. Zopakujete si základní slovní zásobu běžných konverzačních témat - zdvořilostní obraty, rodina, studium,aj., procvičíte si ruský grafický systém. Získáte ucelenější přehled o ruském gramatickém systému, o jednotlivých slovních druzích a gramatických kategoriích tak, abyste mohli úspěšně pokračovat ve studiu v dalších navazujících předmětech (PRAR1, PRAR2 apod.) a systematicky si rozšiřovat základní znalosti a řečové dovednosti.
Last updated:
30.06.2011
|
|
|
|
Information about course
Brief information |
KRF/PRAR
,
Practical Language
|
Teaching |
Winter semester
,
Summer semester
,
Lecture 1 [Hours/Week]
Seminar 3 [Hours/Week]
|
Completion |
Pre-Exam Credit,
4 credits,
|
Course has neither
prerequisite
nor
preclusive
nor
recommended (for your information)
courses...
|
|
|
|
|
Course annotation
KRF/PRAR
-IS/STAG
The course also strengthens socio-personal, digital competence and metacognitive skills. Due to the different entry level of Russian language proficiency, the course is highly individualised and based on working with preconceptions, meeting the needs of each student. It is based on the methodology of Task-Based Learning, Content-Based Language, Instruction Student-Centered Approaches. Native speakers train rhetorical and argumentation skills as such, focusing on written expression, mastery of Russian language norms and translation into English. At the same time, the group works closely together in a cooperative, peer-based, and tandem learning community. The course takes place partly in the field, partly in a simulated (online) environment, in a language lab, includes telecollaborative projects and teaches students to use AI tools.
A secondary goal of the course is for students to learn to use effective foreign language teaching strategies for their future careers in education as early as the undergraduate level. Models of open teaching, PAR and EUR classes, life situation learning practices, experiential learning and experiential pedagogy are applied. Formative assessment is predominant. |
|
|
|
|
|
|
News
|
No news entered at the moment
|
|
|
|
|
|